Tjašo Vlasak, Lesarska šola Maribor
Hiter razvoj novih tehnologij s področja informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) je popolnoma spremenil način širjenja in sprejemanja ažurnega znanja. Medmrežje je postalo “mesto” izmenjave ter pridobivanja novih misli, znanj ter idej. Eksponentno širjenje le-teh omogoča kakovostno obliko izobraževanja vsem znanja željnih ko in kdaj to želijo in potrebujejo. Od starega k novemu Na Lesarski šoli Maribor že tri leta uporabljamo obratno učenje. Omenjeno izobraževalno metodo smo v tem času postopoma osvojili, posvojili, jo delno tudi prilagodili našim potrebam in jo poimenovali Felicita (Flipped Learning with Creative Teaching). Velik poudarek je na integraciji samostojnega dela ter vključitvi lastnih ugotovitev in rezultatov v obravnavano snov. Ključni cilji – Učenci pridejo na uro pripravljeni. – Izvajanje medpredmetnega in medrazrednega sodelovanja omogoča celo paleto različnih oblik pouka. – Z uvedbo sodobnih učnih pripomočkov (mobilni telefoni in tablice) popestrimo pouk. Izkoristimo pripravljenost učencev: iskati, ovrednotiti in smiselno povezovati dosegljive informacije v zaključeno celoto ter njihovo predstavitev. – Vloga učitelja je pasivna (več časa usmeri v nadzor procesa pridobivanja in ocenjevanja znanja). Večja samostojnosti učencev pri delu razvija odgovornost in hkrati sposobnosti ter spretnosti za nadaljno samostojno delo. Scenarij poteka učne ure *Pred poukom Učenci pred poukom dobijo gradivo v avdio/video obliki, ki ga predelajo in odgovorijo na vprašanja. Učitelj pred pričetkom ure dobi vpogled v osvojeno znanje in prilagodi uro. *Med poukom – Kratka ponovitev obravnavane snovi. Možna razdelitev učencev v dve ali več skupin. – Iskanje in ustvarjanje vsebine na osnovi iskanja virov z Interneta. Prikažemo jo lahko v obliki: lističev z besedilom (stick it), slik, videov in dokumentov. – Ustvarjeno vsebino prikažemo v obliki miselne sheme – opcija. – Izdelava klasične predstavitve. V primeru da jo naredijo učenci, jo lahko tudi predstavijo. – Prost dostop do shranjene vsebine. Razmislek o dodatni didaktični vrednosti Glavne smernice metode Felicita. – Večja integracija mobilnih elektronskih naprav v proces izobraževanja. Namen je združiti prijetno s koristnim in narediti učenje ponovno zanimivo. – Učenje je bolj zanimivo, če ga prenesemo iz učilnice v življenjsko okolje. S tem podaljšamo dnevni učni cikel učenja, saj učenje ni več omejeno zgolj na čas preživet v šoli, ampak traja večji del dneva. – Čas in obseg iskanja in sprejemanja različnih informacij je odvisen od diferencirane vsebine. Razvijati moramo občutek za organiziran način učenja ter ustvarjalen način pridobivanja (iskanja in vrednotenja) znanja.