Samo LipovnikOŠ Franja Goloba Prevalje

V svetu nakopičenem z informacijami je ključnega pomena, da otroke usposobimo za samostojno navigacijo v morju podatkov ter da jim predamo odgovornost za pridobivanje znanja. Sposobnost samostojnega učenja je še posebej pomembna na področju znanosti in tehnologije, saj se mora dober raziskovalec in inovator venomer samostojno izobraževati in iskati nova znanja. Na OŠ Franja Goloba Prevalje smo pri izbirnem predmetu elektronika z robotiko vpeljali delo v okviru tekmovanja First® Lego® League (FLL®), ki je mednarodni projekt za promocijo znanosti in tehnologije. Na FLL® tekmovanju so se morali učenci pokazati v konstrukciji in programiranju avtonomnega robota, ki so ga sami predhodno sestavili z uporabo zbirk Lego® Mindstorms® EV3. Pri tehničnem intervjuju so morali pokazati teoretično znanje konstruiranja in programiranja. V kategoriji projekt so predstavili raziskovalno nalogo, kjer so razvili inovativno rešitev za nek svetovni problem. Letošnja tema so bile smeti in učenci so zasnovali manjši koš za zamaške, ki so ga narisali in natisnili na 3D tiskalniku. Pokazati so morali tudi, koliko so se sposobni organizirati in sodelovati kot ekipa.   Vse učne cilje in znanja so učenci med letom usvajali samostojno. Sami so organizirali delo tako časovno kot prostorsko, velikokrat tudi brez prisotnosti učitelja. Učitelj je imel izključno vlogo mentorja in usmerjevalca, saj je tak način dela že v opisu programa FLL®. Tako so prevzeli odgovornost za svoje dosežke. Delo so po nevihti možganov načrtovali na tedenski bazi. Dogovorjene naloge so delali v manjših skupinah, nato so se vodje usklajevali in načrtovali nadaljnje delo.   Pri organizaciji dela ter zbiranju idej in podatkov smo si pomagali s spletnimi orodji kot sta spletno okolje Moodle in Microsoft OneNote zvezek v skupni rabi.  Glavni cilji in hkrati dodane vrednosti so, da se učenci naučijo samostojnega raziskovanja, so inovativni in iščejo svoje rešitve ter znanja potrebna za delo. Pri tem morajo sodelovati z okolico, s strokovnjaki, s podjetji in čim več dotičnim ljudem predstaviti svoje delo. Tako so se predstavljali preko Youtube kanala, Facebook profila in spletne strani ter v živo na občini in pri direktorju sodelujočega podjetja. Pri tem so sami spoznali, da potrebujejo učitelja kot vir informacij in za pomoč pri načrtovanju dela.