Nataša Jeras, OŠ Šmartno pod Šmarno goro
Si upamo prepustiti učenje učencem? Otroci so po naravi radovedni. Zanima jih veliko stvari. To njihovo radovednost moramo v šoli izkoristiti. V svoje poučevanje pogosto vpeljujem različne novosti z namenom, da se učenci naučijo čim več. Kadar vzpostavimo okolje, ko so učenci visoko motivirani, je rezultat zagotovo večji. Učenci so bolj motivirani, kadar so lahko aktivni. Veliko nam pri tem lahko pomaga sodobna tehnologija. Vloga učitelja je pri teh dejavnostih zelo pomembna. Na ure, kjer prepustimo, da učenci na različne načine samostojno pridejo do znanja, se je treba skrbno pripraviti. Učencem je potrebno dati jasna navodila, potrebno jih je spremljati, jim po potrebi priskočiti na pomoč, jih usmerjati k cilju, ki ga želimo doseči. Hkrati pa moramo paziti, da jim ne vsiljujemo svojih poti, ampak spodbujamo, da iščejo svoje. V letošnjem letu sem četrtošolcem večkrat omogočila, da so sami raziskovali, izdelovali, ustvarjali, pridobivali znanje na različne načine. Pri skoraj vseh dejavnostih smo na različne načine vključevali sodobno tehnologijo. Pri naravoslovju in tehniki so samostojno predelali poglavje V naravi opazujemo pojave. Učenci, ki so bili razdeljeni v skupine, so dobili vprašanja na katera so v prihodnjih urah poskušali odgovoriti. Njihova glavna naloga je bila, da med učenjem razmišljajo, kako bodo svoje znanje predstavili sošolcem. Informacije so iskali v učbenikih, knjigah iz knjižnice, v e-učbeniku, na spletu. Izdelali so predstavitve, plakate, izdelali makete, posneli razlago s tablico. Podobno nalogo so dobili pri glasbi, le da je pri glasbi vsaka skupina dobila drugo temo, torej je bilo še bolj pomembno, kako so temo na koncu predstavili sošolcem, saj je bil naš cilj, da na koncu vsi učenci spoznajo vse teme (rondo, kanon, opera…). Na koncu leta so si pri naravoslovju izbrali temo, ki jim je bila to leto posebej zanimiva. Samostojno so izdelovali predstavitve, kvize, pripravljali poskuse. Pri matematiki so se preizkusili v izdelovanju učnih listov za sošolce, pri slovenščini v sestavljanju in narekovanju narekov. Moja ugotovitev je, da kadarkoli preložimo odgovornost za učenje na učence, je rezultat veliko boljši. Ko učenci začutijo, da jim zaupamo, da bodo delo dobro opravili, se še bolj potrudijo in včasih so rezultati res presenetljivi. Torej upajmo si in jim zaupajmo.