Polona MiklavcOsnovna šola Vransko-Tabor

Učitelji slovenščine se vedno znova srečujemo z vprašanjem, kako učence motivirati za branje literarnih besedil, za razmišljanje in pisanje o prebranem ter jih navdušiti za ustvarjanje lastnih zgodb. Ker predstavlja domače branje (in njegova obravnava v razredu) pogosto problem, saj učenci neradi berejo, sem se odločila, da bom v 6. in 7. razredu besedilo domačega branja obravnavala s pomočjo kompleta Lego Story Starter in tako odgovornost za učenje predala tudi v njihove roke. Učenci so kot vedno dobili naslov knjige, ki so jo morali v dogovorjenem času prebrati za domače branje, nato smo prebrano besedilo obravnavali pri pouku, a na drugačen način kot običajno. Učenci so prebrano zgodbo obnovili z uporabo lego kock, mini figuric in manjših elementov, ki so jih postavili na osnovne plošče, od katerih je vsaka predstavljala del zgodbe. Tako je vsak učenec predstavil del zgodbe, na koncu pa so jo sestavili v celoto. Ko so zgodbo sestavili in jo tudi predstavili, so s pomočjo programa Story Visualizer ustvarili strip. Omenjeni program omogoča tudi oblikovanje knjige ali časopisnega članka. Učenci so s pametnimi telefoni posneli slikovno gradivo za oblikovanje zgodbe in ga izvozili v računalniški program. S pomočjo različnih predlog v programu so nato združili slike in vnešena besedila ter tako na izviren način predstavili in izmenjali zgodbo. Glavni cilj, ki sem ga želela doseči, je bil, da učence motiviram za branje in obravnavo literarnih besedil. Poleg tega sem želela doseči, da si učenci skozi izkustveno učenje hitreje zapomnijo potek zgodbe in da s pomočjo učencem zanimivih orodij analiziramo celotno literarno besedilo. Da pa niso razmišljali samo o prebranem, ampak prebudili tudi svojo domišljijo in ustvarjalnost, sem se odločila, da obravnavo zaključimo s poustvarjanjem s pomočjo programa Lego Story Visualizer. Dodana vrednost kompleta Lego Story Starter je, da učencem omogoča razvijanje pripovedovalskih sposobnosti, spoznavanje idej in konceptov zgodbe, razvijanje vizualizacije in jezika, hitrejše in učinkovitejše pomnjenje zgodbe, izboljšanje bralnega razumevanja, sodelovanje v skupini in vključevanje tehnologije v proces učenja.