Jasna Pitamic, OŠ Dušana Flisa Hoče
V projektu Usklajen razvoj digitalnih kompetenc vseh učencev na OŠ Dušana Flisa Hoče smo se osredotočili na razvoj digitalnih kompetenc po vertikali. V prvem vzgojno izobraževalnem obdobju naj bi učenci med drugim znali oziroma usvojili veščine osnovne rabe programov za risanje (LUM) ter osnovno rabo programov za pisanje besedila (SLJ). Oboje sem lahko združila z uporabo programa Storyjumper proti koncu tretjega razreda. Učiteljica angleščine je otrokom pri zgodnjem poučevanju angleščine, v katerega so bili vključeni vsi učenci, predstavila sam program, predvsem pa se je osredotočila na besede v angleščini, ki so jih tako spoznali in prevedli skupaj (program je dostopen v angleškem jeziku). Nato pa sem razredničarka poiskala like, ki jih sam program ponuja, in po žrebu so učenci z dvema glavnima likoma napisali svojo zgodbo (besedni binom), ki je lahko bila zapisana kot pravljica, zgodba, strip ali kombinacija vsega. Lahko so se odločili za individualno delo ali za delo v paru. Zgodbe so pisali v zvezke, po popravkih pa se dela lotili v samem programu. Tam so morali biti pozorni na pravilnost zapisa (isto, kot v wordu), nato pa so ustvarjali še ilustracije ter animacije, ki jih nudi program. Eden izmed splošnih ciljev pri slovenščini je, da so otroci motivirani za ustvarjanje v vseh štirih sporazumevalnih dejavnostih ter ozaveščajo zmožnost uporabe digitalne tehnologije, kar smo mi združili v nekaj urah. Ob tem smo zasledovali še cilj branja v različnih medijih, saj so učenci bili zelo zainteresirani za delo sošolcev in ta program jim je v hipu omogočal uvid v delo vseh. Prispevek uvrščam v sklop Učenje učencem v roke, saj so učenci imeli priložnost, da prevzamejo odgovornost za uspeh. Storyjumper omogoča spremljanje učencev na njihovi samostojni poti. Z njegovo pomočjo prevzamejo odgovornost za lastno učenje in ob tem uporabljajo tehnologijo, ki je ključ do uspeha.