Urška Simnovčič PišekGimnazija Litija

Uporabi sodobne tehnologije pri pouku se danes ne moremo več izogniti. Dijaki jo uporabljajo na vsakem koraku, zato je smiselno izkoristiti njihovo znanje, motivacijo in učenje usmeriti v iskanje informacij ter novega znanja. Učitelj lahko postane usmerjevalec učenja, bistveno je, da zna dijake naučiti, kako se sami učijo in na kakšen način priti do uporabnih informacij. Pri tem učitelj uporablja različne metode in tehnike, dostopne spletne strani namenjene učenju in z malo spretnosti izdela tudi lastna e-gradiva. V prispevku sta predstavljena dva primera uporabe IKT pri pouku slovenščine oziroma uporabe e-gradiv za samostojno delo. Prvi primer je izdelava enostavnega e-gradiva s pomočjo i-table. Nastalo gradivo je posledica medpredmetne povezave profesoric slovenščine, informatike in knjižničarke. Pri slovenščini so obravnavali referat in se hkrati naučili iskati in navajati vire. Knjižničarka je demonstrirala uporabo Cobissa, dijaki pa so se v brskanju preizkusili še sami. Uro je profesorica slovenščine s pomočjo i-table posnela, jo uredila v Windows Movie Makerju in posnetek poslala v dropbox. Posnetek ure uporablja pri poučevanju profesorica informatike, ko dijake uči navajati literaturo. Dijakom posnetek služi za samostojno učenje iskanja, navajanja virov in uporabe Cobissa. Drugi primer je zgled sodelovalnega učenja. Dijaki so se s sodelovalnim učenjem samostojno naučili pet besedilnih vrst, pri čemer so uporabljali Publisher za izdelavo zgibank, Puzzlemaker Discovery Education`s, brezplačni program za izdelavo križank in svetovi splet. Razdeljeni so bili v pet skupin, iz gradiva, ki ga je pripravila posamezna skupina, so se učile še druge skupine. Dijaki so se učili samostojno v šoli, z uporabo tehnologije in učenjem pa so nadaljevali tudi doma, kar je bilo razvidno iz evalvacije, ki je bila izvedena po treh tednih, ko se je preverjalo doseženo znanje pri takšnem učenju. Rezultati ankete so pokazali, da se dijaki radi učijo samostojno, med sošolci so samozavestnejši, pri skupinskem delu pa se med njimi zmanjša razlika v predznanju. Iz njihovih odgovorov je razvidno, da večkrat posegajo po pripravljenih ali na novo predstavljenih e-gradivih.