Tina Pintar, Gimnazija Poljane
Spletna učilnica Moodle lahko dijakom učinkovito pomaga pri samostojnem učenju. Dostopna je v vsakem trenutku, dijaki si lahko sami prilagajajo ritem učenja ter tako postajajo pri svojem učenju samostojnejši. Na Gimnaziji Poljane se spletne učilnice uporabljajo že nekaj let, vendar te ne spodbujajo vedno samostojnega učenja dijakov. Pogosto služijo zgolj za odložišče učnega gradiva. V dveh evropskih projektih ITEMS in MUST so udeleženi učitelji Gimnazije Poljane pridobili veliko novega znanja in idej, kako pripraviti spletno učilnico, da bo v večjo pomoč dijakom pri dosegu njihovih ciljev – osvojitvi znanja. Nastale so spletne učilnice za matematiko, informatiko, kemijo, geografijo in likovno umetnost. Znanje učiteljev pri uporabi spletne učilnice se je pokazalo kot ključno, zato je skupina učiteljev, zbranih v e-ŠRT šole, spisala projekt izobraževanja učiteljev, da bi znanje in krog uporabnikov spletne učilnice Moodle razširili, dijakom pa omogočili samostojno učenje. Erasmus+ projekt z naslovom Ustvarjamo spletne Poljane in širimo e-horizont (na kratko USP.eH) ponuja učiteljem možnost za pridobitev novega znanja za smiselno ustvarjanje gradiv, nalog in testov v razširjenem spletnem okolju Moodle in uporabo drugih IKT pripomočkov (v porastu je uporaba različnih izobraževalnih aplikacij za mobilne telefone). Osemnajst učiteljev različnih predmetnih področij bo v okviru tega projekta spoznalo najnovejše didaktične metode, s katerimi bodo učinkovito dopolnili pouk v šoli, in pripravili naloge za samostojno učenje dijakov. Dijaki so vedno morali prevzemati odgovornost za svoje učenje in znanje, a sedaj jim sodobna tehnologija lahko zelo pomaga. Smiselno pripravljen kviz je odličen didaktičen pripomoček bodisi pri učenju bodisi pri utrjevanju znanja. Kvizi v Moodlu dijakom takoj dajo povratno informacijo o osvojenem znanju. Na primer pri matematiki se v kvizu naključno generirajo parametri v nalogah, dijaki pa tako na vedno novih podatkih utrjujejo predelano snov. Pri likovni umetnosti sta ključni zapomnitev velike količine slikovnega gradiva z ustrezno terminologijo. Kviz z naključno izbranimi likovnimi deli pomaga dijakom doseči ta cilj. Učitelj na drugi strani spremlja delo in napredek dijakov prek Moodlove redovalnice, pregleda aktivnosti dijakov ali analizira odgovore. Učitelj ve, katere naloge za samostojno učenje so večkrat rešene, kje se pojavljajo napake in nato v razredu učno snov lahko dopolni.