Nina BradicaOsnovna šola Metlika

Svoje učence v podaljšanem bivanju sem letos imela namen motivirati za učenje katerega od tujih jezikov (tudi sama sem profesorica slovenščine in južnoslovanskih jezikov). To sem želela storiti z uporabo IKT, da jim pokažem učenje jezika na drugačen način. Razmišljala sem, da bi se prijavila v tretji sklop (Ustvarjamo za učenje) in izvedla učno uro v podaljšanem bivanju, vendar mogoče udeleženci ne bi uspeli doživeti vsega, kar so moji učenci. En del pa bi lahko izpeljala. Tretješolci že poznajo računalnik in osnove dela z njim, skupaj pa smo spoznavali uporabo le-tega za učenje tujega jezika. Program Story Jumper jih je navdušil, ker so lahko izdelali samo svojo knjigo, uporabili že ponujene scene za ozadje ali pa vstavili svoje; fotografirali so se in svojo sliko vstavili v program; skenirali so svoje umetniške izdelke in jih uporabili v »zgodbi«. Preden pa so se lotili konkretnega dela, so raziskovali področje jezika. V skupinah so skozi hrvaščino, angleščino, nemščino, francoščino ter tudi slovenščino zbirali gradivo in spremljali svojo aktivnost v podaljšanem bivanju. Pri tem so se posluževali elektronskih dvojezičnih slovarjev, ki so dostopni na spletu. Ker jezikov (razen slovenščine in angleščine, ki so se jo šele začeli učiti) ne poznajo, so v slovarjih iskali samo ključne besede. Zaključek njihovega ustvarjanja pa ni bila samo elektronska knjiga, ki jim je ostala kot nekak spomin na delo v podaljšanem bivanju, ampak to, da so se začasno prelevili v učitelje, mi ostali pa smo bili njihovi učenci. Po skupinah so v izbranem jeziku oz. v kombinaciji le-tega s slovenščino predstavili gradivo, ki so ga zbirali. Delo ni potekalo natančno tako, kot sem si ga zamislila, kajti tretješolcem je bil izziv že iskanje besede v slovarju. Vsi so imeli na voljo »klasične« slovarje in elektronske slovarje. Kar je meni kot učiteljici predmetnega pouka samoumevno, je tu šlo počasneje in drugače. Druga stvar je, ko so se učenci prelevili v učitelje in so ostalim sošolcem ter meni predstavili, kar so ustvarili. Trema je bila dvojna – uporaba tujega jezika, na kar niso navajeni, in nastopanje pred občinstvom, četudi znanim, je nekaterim delalo nemalo težav. Vendar lahko zaključim, da so nalogo opravili uspešno.