dr. Uroš Ocepek, Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje
Sodobno izobraževanje je opredeljeno kot personalizirano, konstruktivistično učenje, pri katerem se upoštevajo učenčeve kognitivne lastnosti, kot so predznanje, in druge učne ter osebnostne karakteristike. Z namenom podpore h krepitvi metakognicije v procesu učenja smo oblikovali nov unikaten model PRST-patterns (http://prst-patterns.com/), ki je hkrati tudi spletna aplikacija za opredeljevanje in zaznavo učenčevih učnih in osebnostnih vzorcev. Na voljo imamo večje število modelov učnih stilov (kot so Felder in Silvermanov model, Honey in Mumfordov model, Kolbov model in Myers-Briggsov model), ki so običajno osredotočani samo na en vidik kognitivnih oz. učnih lastnosti. Z namenom, da bi dobili čim širšo sliko o učnih karakteristikah, mora učenec rešiti veliko število vprašanj (več kot 150), kar je časovno zamudno. Po drugi strani pa včasih ni mogoče opredeliti dominantnega učnega stila, ker sta lahko v enem hipu dva stila (glede na numerično vrednost) enako močno zastopana. Z namenom, da bi naredili nov model, ki bi izboljšal omenjene pomanjkljivosti, smo uporabili sodobne algoritme strojnega učenja in tako oblikovali nov model PRST-patterns, ki povzema vse izhodne informacije zgornje omenjenih modelov učnih stilov. Kratica PRST predstavlja inicialke angleških besed za zaznavanje, reagiranje, učenje novega in razmišljanje. Naš povsem nov model vsebuje le 15 vprašanj in pokriva vse ključne informacije o učenčevih učnih ter osebnostnih vzorcih (kognitivne stile, epistemološke stile, hemisferne stile in stile zaznavanja). Kombiniranje več modelov v en model lahko pomaga, da učenci prejmejo celostno sliko svojih vzorcev in tako boljše spoznajo sebe, in sicer spoznajo svoje močne osebnostne vzorce ter prejmejo pozitivno povratno informacijo o šibkejših vzorcih, ki jih lahko izboljšajo. V naši predstavitvi bomo predstavili naš model PRST-patterns, pokazili bomo povsem nov način grafične predstavitve rezultatov in povratne informacije. Predstavili bomo pozitivne odzive učencev, učiteljev in drugih pedagoških delavcev. Naš model je namreč primeren za uporabo pri pedagoškem delo in tudi za osebno rabo. Tao Te Ching namreč pravi: “Če razumeš druge, si pameten, če razumeš sebe, si razsvetljen.”