Petra MatkovičOsnovna šola Vide Pregarc

Projekt Učenec meseca z uporabo aplikacije Class Dojo Namen prispevka je prikazati, kako lahko s pomočjo aplikacije Class Dojo učitelj učinkovito vodi razred, z razrednim projektom za učenca meseca pa spodbuja pozitivno vedenje pri učencih in jih pripravi na prevzemanje odgovornosti za samostojno učenje. Poglavitni cilji, ki smo si jih v razredu zastavili, so bili: izboljšati učni uspeh, učence spodbuditi k rednemu pisanju domačih nalog in prinašanju potrebščin ter k medsebojnemu sodelovanju in nudenju pomoči v razredu. O izvedbi projekta z uporabo spletne aplikacije sem predhodno obvestila tudi starše in pridobila njihovo soglasje za izvajanje dejavnosti. Brezplačno mobilno aplikacijo Class Dojo, ki je dostopna za Android in Apple naprave, sem namestila na svoj tablični računalnik. Služila je kot orodje, s katerim smo vzpostavili sistem za tekmovanje. Učence sem usmerjala tako, da so sami razmislili, katera področja učenja in socialnih veščin želijo izboljšati. Učenci so v aplikaciji najprej izbrali svoj avatar oziroma sliko, s katero so se predstavljali v aplikaciji. Nato smo skupaj oblikovali več tekmovalnih kategorij, ki smo jih vnesli v aplikacijo. Odločili smo se, da kategorije razdelimo na pozitivne in negativne. S pomočjo pozitivnih kategorij so učenci pridobivali točke (npr. redno prinašanje domačih nalog in potrebščin, sodelovanje med poukom, pomoč sošolcem …), pri negativnih kategorijah so točke izgubljali (npr. motenje pouka, pozabljanje domačih nalog in potrebščin …). Učenci so medsebojno sodelovali in si pomagali ter s tem nabirali točke. Njihovo dejavnost smo ovrednotili pri pouku ter pod mojim nadzorom vnašali točke v aplikacijo. Na koncu vsakega meseca sem s pomočjo aplikacije izbrala učenca meseca, ki je dobil priznanje. Aplikacijo Class Dojo uporabljam drugo šolsko leto in rezultati so izredno pozitivni. Večina učenci v razredu je dosegla zastavljene cilje v kategorijah, ki smo jih skupaj ustvarili. S tem ko so si sami zastavili cilje in ugotovili katera področja učenja morajo izboljšati, so prevzeli odgovornost za svoje učenje in pozitivno vplivali tudi na dinamiko odnosov v razredu. Razredni projekt Učenca meseca s podporo IKT je služilo kot spodbuda in motivacija za dosego zastavljenih ciljev. Končna evalvacija v razredu pa je pokazala, da učenci take spodbude potrebujejo in želijo s tekmovanjem nadaljevati tudi v prihodnjem šolskem letu.