Martina HrenOŠ Pod goro

Učenci se z lastnimi dejanji naučijo največ in zato sem se odločila, da tokrat predam učenje učencem. V okviru projekta ATS smo z besedilnimi nalogami naredili več dejavnosti – učenci so sodelovali drug z drugim in po skupinah oblikovali kriterije, katere besedilne naloge bi označili kot ustrezne pri uri matematike v 8. razredu, torej na kaj moramo biti pozorni pri sestavi nalog , nato so raziskovali in si pri sestavi besedilne naloge pomagali z različnimi viri, na koncu pa so podali povratno informacijo drug drugemu in po metodi sendvič podajanja povratne informacije izpostavili pozitivne stvari in sošolcu predlagali izboljšave. Nekatere stvari smo naredili na papirju (zapis kriterijev), uporabili pa smo tudi IKT, najprej okolje Moodle, nato pa okolje Mahara, in sicer pri zapisu besedilnih nalog in podajanju povratne informacije. S tem sem želela doseči predvsem to, da učenci vidijo smiselnost in pomembnost matematike v vsakdanjem življenju, saj je meni kot učiteljici matematike to najbolj pomembno. Želim spodbuditi učence, da razmišljajo in s svojimi idejami pripomorejo k kakovostnejšemu pouku ter učinkovitejši rabi matematike izven šole. Največkrat prihaja do nepriljubljenosti matematike ravno zaradi dejstva, da se matematika doživlja le kot šolski predmet, s sestavo besedilnih nalog in s premislekom o različnih matematičnih problemih v resničnem življenju pa učenci spoznajo, da je matematičnih izzivov nešteto in da nas matematika res spremlja na vsakem koraku. Učenci so sestavili besedilne naloge upoštevajoč kriterije, ki smo jih skupaj oblikovali. Rezultat so izvirne in raznolike besedilne naloge – tako s področja aritmetike kot tudi s področja geometrije. Prav tako so se učenci učili s sodelovanjem, saj so morali premisliti tudi o smiselnosti nalog sošolcev in jim na ustrezen način podati povratno informacijo, učili so se tudi kritičnega mišljenja. Naslednjič bi več poudarka dala na samo komuniciranje, podajanje povratne informacije in argumentiranje, saj so tu učenci še nekoliko šibki. S svojim prispevkom želim predvsem izpostaviti pomembnost zavedanja, da matematika nekaterim učencem ni razumljiva in smiselna, če jim ne pokažemo primerov iz vsakdanjega življenja in predamo učenja njim, kar pa je najlažje, če zbudimo njihovo ustvarjalnost in jih spodbudimo, da sami dodajo svoje primere in pomagajo drugim do boljšega znanja.