Maja Čelan, III. gimnazija Maribor
Lego roboti so didaktična igrača, ki omogočajo razvijanje logičnega mišljenja in kreativnosti. Veliko učiteljev jih uporablja pri pouku kot motivacijo za učenje programiranja. Prav zaradi tega smo tudi na naši gimnaziji nabavili dva kompleta LEGO MINDSTORMS Education EV3 Core Set. Zanimalo nas je, ali bo delo z roboti povečalo zanimanje dijakov za učenje programiranja. Tako smo si v letošnjem šolskem letu zadali cilj ugotoviti, v kolikšni meri so dijaki sposobni sami s pomočjo spleta poiskati informacije in usvojiti vsaj osnovna znanja programiranja lego robotov v grafičnem okolju. Opazovali smo tudi, ali se bodo pri delu in učenju obnašali sodelovalno ali tekmovalno. Naslednji cilj je bil ugotoviti, ali usvojena znanja znajo posredovati svojim sošolcem. Torej smo učenje predali popolnoma v roke učencem. V prispevku bo prikazano, kako organizirati takšen način dela, pri katerem dijaki postanejo veliko bolj aktivni, kreativni in sodelovalni. Prikazana bo tudi vloga učitelja, ki se pri taki obliki dela spremeni iz posredovalca znanja v mentorja in svetovalca, včasih tudi mediatorja.