Eva Traven, OŠ Predoslje Kranj
Domače branje je del pouka slovenščine, ki ga ima marsikateri učenec za nujno zlo in za nekaj, kar je povsem odveč. Kljub trudu učitelja, da bi približal učencem literaturo, ki je predmet domačega branja, marsikdaj ostanemo zgolj pri z interneta prepisanih obnovah, slabo rešenih testih preverjanja in slabem občutku učitelja, da učencev za knjigo ni dovolj motiviral. Zato je zelo pomembno, da vsaj del domačega branja učitelji slovenščine naredimo učencem privlačen. Sama si že vrsto let prizadevam, da zadnje domače branje (od štirih), v zadnjih mesecih šolskega leta, ko so učenci z eno nogo preobremenjeni z zaključevanjem ocen, z drugo pa že na počitnicah, preverimo na drugačen način. To leto smo na zaključek Bralne značke povabili stand-up komika in pisca Boštjana Gorenca – Pižamo, ki je učence navdušil s svojo nedavno izdano knjigo sLOLvenski klasiki, v kateri hudomušno predstavi vsebino najbolj znanih del kanona slovenske literature skozi internetno sodobnost – od Facebooka, Twitterja, pa do Bolhe in spletnih forumov. Ideja je bila učencem tako všeč, da smo se odločili nekaj podobnega ustvariti tudi sami. Učence 8. razreda sem razdelila v manjše skupine oz. pare in jim predstavila seznam knjig, za katere sem menila, da bi se jih dalo umestiti na splet na podoben način, kot je to storil zgoraj omenjeni komik. Učenci so morali seveda najprej prebrati knjigo, nato pa smo v računalniški učilnici ustvarjali fiktivne profile literarnih junakov in njihove (bolj ali manj z vsebinami knjig povezane) zapise na »zidovih Facebooka«. Učenci so svoje delo nadaljevali doma in z vživljanjem v različne literarne like pisali replike, lepili fotografije, jih komentirali … S svojim prispevkom bi rada predstavila rezultate našega projekta in navdušila še koga za inovativno pristopanje k domačemu branju. Prispevek uvrščam v sklop učenje učencem v roke, saj so imeli učenci povsem odprte roke tako glede izbire knjige, izbire medija za predelavo ter načina, kako bi ustvarjalno in sodobno pristopili k nalogi. Dodano didaktično vrednosti vidim predvsem v drugačnem pristopu, ustvarjanje je bilo zabavno, saj se je v glavah učencev porodilo ogromno idej, hkrati pa so se osveščali o varnosti na internetu in njegovih pasteh.