Dimitrij Banda, OŠ Naklo
Prispevek predstavlja primer ustvarjanja pozitivnega šolskega okolja, ki želi tako pri učencih kot učiteljih uzavestiti pomen delujočega, preventivnega vzgojnega delovanja, predvsem pa jim ponuditi spodbudno učno okolje. Pri učencih smo spodbujali urjenje socialnih veščin, pri čemer smo izhajali iz pozitivne psihologije in predpostavke, da se teh veščin ne da naučiti zgolj v razredu, ampak morajo postati način življenja. Cilje je bil zmanjšati vse neželene situacije, poudariti čustveno inteligentnost in socialne veščine ter ustvariti ugodno šolsko klimo. Na Osnovni šoli Naklo smo v šolskem letu 2015/16 v povezavi s šolami iz Italije, Turčije in Litve v okviru projekta Erasmus+ začeli slediti ciljem pozitivne psihologije in pozitivnih šol, saj smo na podlagi anket na šolah zaznali manjše zadovoljstvo učencev, staršev in učiteljev na področju vzgojnega delovanja šole. Najprej smo želeli izboljšati kompetence učiteljev na vzgojnem področju, jih opolnomočiti za učinkovito in primerno ter enotno delovanje na vzgojnem področju. Pri učencih smo želeli izboljšati socialno in čustveno inteligentnost, povečati pozitivno naravnanost staršev do vzgojnega delovanja ter izboljšati zadovoljstvo s šolo pri vseh ciljnih skupinah. V enem šolskem letu smo tako na vseh sodelujočih šolah v projektu izvajali številne dejavnosti, ki so povezale učitelje, učence in starše. Med poukom smo učence pri razrednih urah prek delavnic učili o empatiji, čustveni inteligentnosti, sodelovanju, sinergiji, prepoznavanju čustev, nato pa vse to povezali še z realnimi situacijami. Učence, učitelje in starše smo povabili v igro deljenja dobrih dejanj. V okviru treh dni povezanosti so učenci praznovali ob dnevu Zemlje, dnevu ljubezni in dnevu Evrope. Pripravljali in zbirali so svoje najljubše verze, univerzalna sporočila o ljubezni ter misli v različnih jezikih Evropske unije, plesali, se igrali. Na dnevu odprtih vrat so razredi v skladu z izhodišči sinergičnega delovanja pripravljali program za starše. Potegovali so se za nagrade ter si prislužili sodelovanje na prireditvi, na kateri smo se spomnili vseh uspehov. Ob koncu leta smo s primerjavo začetne in končne spletne ankete, ki so jo izpolnjevali učenci, starši in učitelji, ugotovili, da s premišljenim, teoretičnim in izkustvenim učenjem ter enotnim jezikom v šoli in doma lahko dosežemo pozitivno šolsko klimo. Prihodnje leto bomo delovanje le še nadgradili.