Mateja Frece, OŠ Dobje
Prispevek sem umestila v tematski sklop »Odprto učenje«, saj so pri ustvarjanju scenarija za razredno prireditev imeli učenci vse niti v svojih rokah in so jo lahko ustvarjali ob katerikoli uri ter kjerkoli. Kar so potrebovali, je bil računalnik oz. pametna naprava, račun za dostop do Oblaka 365 in internetno povezavo. Učitelj je bil zgolj moderator in svetovalec v primeru težav. V natrpanem načrtu šolskega dela velikokrat zmanjka časa za ustvarjanje dogodkov, ki so za učence tako izobraževalni kot tudi vzgojni. Eno izmed takih prireditev so učenci 5. razreda oblikovali ob koncu šolskega leta za celotno razredno stopnjo. Pri eni izmed ur pouka sem porabila minuto časa in učencem povedala, da sem v Oblaku 365 ustvarila Word-ov dokument in ga dala v skupno rabo z njimi. Dobili so navodilo, da vanj zapišejo scenarij za razredno prireditev. Z urejanjem v Oblaku 365 se je zbral širok nabor najrazličnejših idej, ki so jih učenci lahko sočasno vpisovali tudi od doma, saj se dokument nenehno sinhronizira in vsi takoj vidijo vnesene spremembe. Pri naslednji uri oddelčne skupnosti so nato z usmeritvami učitelja izpilili scenarij. Delo učencev je bilo ves čas pod budnim očesom mentorja – učitelja, ki jih je pravtako lahko spremljal ves čas. Najprej oddaljeno z vpisovanjem komentarjev v Word-ov dokument, nato v živo pri uri oddelčne skupnosti. Učenci so na ta način lahko pokazali svojo inovativnost in iznajdljivost, obenem pa so se urili v zapisovanju in upoštevanju slovničnih pravil. Ko je bil scenarij oblikovan, so učenci pričeli s skupno pripravo predstavitve v Powerpoint-u in sicer znova v dokumentu, ki ga je učitelj delil z učenci, le-ti so ga oblikovali in dopolnjevali. Po izpeljani prireditvi so učenci v Sway-u oblikovali povzetek prireditve za vso šolo. Tak način dela predstavlja inovativno rešitev tako za učitelja kot tudi za učence. Za učitelja z vidika organizacije pouka, kjer priprava razrednih prireditev ni predvidena, za učence pa z vidika organizacije njihovega dela, saj so lahko ideje vpisovali takrat, ko so jim prišle na misel, svoje delo so povzeli v predstavitvi in ga evalvirali, obenem pa so nehote podrobneje spoznavali tudi Microsoftova programska orodja.