Valentina Maver, Gimnanzija Bežigrad
Tema raziskovanja je bilo svetlobno onesnaževanje, saj se s tem ukvarjamo pri uporabi elektronskih tabel in prižiganju luči v razredu, zato smo se odločili, da bi osvetlili še druge vidike svetlobe in ustvarili spletni časopis, ki bi bil uporaben učni pripomoček tudi ostalim oddelkom na šoli. S tem smo povečali ustvarjalnost in (samo)kritičnost do snovi in načina učenja. Ob samem raziskovanju so dijaki izdelali tudi več kvizov, premetank in križank. Dijaki so pridobili in uredili elektronske informacije, podatke in pojme v mediju spletni časopis. Z brain stormingom na padletu smo najprej ugotovili, kako sta povezana svetloba, svetlobno onesnaževanje, geografija. Na podlagi teh idej smo razdelili dijake v skupine po 3 in določili okvirni datum, do zberemo osnovne informacije. Ob izmenjavi informacij preko moodla smo se v vmesnem času testirali s kvizi, premetankami in križanko, da smo obnovili poznavanje pojmov, ki smo jih proučevali. Učitelj kot mentor postane svetovalec posameznikom/skupini. Svetlobnemu onesnaževanju ni posvečena posebna tema v UN, sem jo pa uvrstila v temo trajnostnega razvoja. Z izsledki raziskave sem zelo zadovoljna, osnovne pojme smo uvrstili v pisno preverjanje in ocenjevanje. Pripomočki, ki smo jih uporabili, za dijake niso dovolj verodostojni, še zlasti, ker svojim sovrstnikom ne zaupajo o resničnosti in uporabnosti informacij, ki so jih nanizali v spletnem časopisu.