Renata Flander in Katarina Tadić, OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem
S sodelovanjem v projektu Erasmus+ sva pridobili znanje, kako ustvariti gradiva, s katerimi bi stopili bliže potrebam in navadam novi, e-generaciji učencev. Pri matematiki so učenci s pomočjo spletne aplikacije LearningApps.org utrjevali znanje o Pitagorovem izreku in enačbah, pri biologiji pa so se učili o ekosistemih. To orodje, ki je prosto dostopno na spletu, vam bova predstavili v delavnici, kjer si boste izdelali lastno interaktivno gradivo in tudi preizkusili gradivo drugih udeležencev. Pri biologiji so učenci cilje vsebinskega sklopa Biomi in biosfera dosegli z uporabo učbenika in spletnega orodja. Učbenik je služil kot vir informacij za izdelavo interaktivnega gradiva. Obliko gradiva so izbrali sami. Med ponujenimi možnostmi so izbrali križanko, kviz Milijonar, vislice in osmerko. Vsako izdelano gradivo je samodejno opremljeno s kodo QR in URL, kar omogoča lažje deljenje z ostalimi udeleženci. Učenci so QR kode poslali prek e-pošte, učiteljica pa jih je natisnila in polepila po razredu. Tako so svoje znanje o biomih in biosferi preverili vsi učenci. Pri tem so uporabili pametne telefone ali tablične računalnike, na katere so predhodno naložili aplikacijo za branje QR kod. Namesto tiskanja lahko QR kode in URL kopiramo v mapo, ki jo ustvarimo v orodju Google Drive. Učenci istočasno rešujejo isto gradivo in ga na koncu z učiteljem tudi ovrednotijo. Morebitne napake lahko učenec hitro in enostavno popravi ter tako izboljša svoje gradivo. Če učitelj gradivo deli, učenci do gradiva lahko dostopajo povsod, kjer se povežejo s spletom. Učenci so pri takem delu izredno motivirani, saj uporabljajo lastne naprave, ki so sicer pri pouku prepovedane. Težave se pojavijo, če učenci nimajo lastnih naprav ali če je omejena brezžična povezava. V tem primeru spletno aplikacijo lahko uporabljamo v računalniški učilnici. Učenci aktivno soustvarjajo učno uro in izboljšujejo znanje angleškega jezika, saj je spletno orodje v angleškem jeziku. Kadar učenci sami izdelajo gradivo, lahko aplikacija služi za samostojno učenje, ko pa s pomočjo aplikacije rešujejo naloge, gradiva uporabimo kot del učne ure, npr. za uvodno motivacijo, preverjanje znanja, utrjevanje. Meniva, da tako učenje naše učence bogati, jim daje nove ideje, spoznanja, omogoča pot v svet, samostojnost in odgovornost.