Breda Banovšek, OŠ Toma Brejca
Učenci radi preizkušajo nove in neobičajne stvari, še raje pa jih povezujejo s svojimi talenti in zanimanji. Učence sem želela spodbuditi k ustvarjanju lastnega gradiva, preko katerega bi spoznali pomembnost obravnavane teme, obenem pa bi lahko uporabili že obstoječe znanje ali le-tega nadgradili. Predstaviti želim tri aktivnosti, ki so jih izdelali učenci treh različnih starostnih skupin. 1. skupina so četrtošolci – začetniki v nemščini. Učenci so skozi leto pridobili znanja za predstavitev osnovnih podatkov o sebi. Učenci so samostojno v šoli sestavili dialog oz. kratek film s pomočjo enostavne aplikacije Dvolver. Učencem je bila predhodno aplikacija predstavljena tako, da smo skupaj sestavili en film, obenem pa sem jim predstavila možnosti aplikacije. Cilj oz. prednosti: Ponovitev snovi in tvorjenje enostavnih dialogov, ki jih učenci lahko uporabijo v vsakodnevnih situacijah. Nadgradnja: Sinhronizacija filmov (v filmih je dialog samo napisan). Slabosti: Učenci potrebujejo veliko časa za izdelavo. 2. skupina so sedmošolci – začetniki v nemščini. Učenci so morali predstaviti svojo domačo žival. Tip predstavitve so bili plakati, power point ter predstavitev na interaktivni tabli v programu Notebook (katerega so nekateri učenci že obravnavali pri računalništvu). Učenka je samostojno pripravila predstavitev in aktivnosti v programu Notebook ter jih predstavila v razredu. Cilj oz. prednosti: Učenka, ki ima nižjo samozavest, je korektno in jasno predstavila svoje gradivo, učenci so jo z zanimanjem poslušali. Učenci so osvežili svoje znanje ter se navdušili za uporabo tovrstnih programov. Nadgradnja: Medvrstniško učenje o programu Notebook. 3. skupina so devetošolci – nemščine se učijo tretje leto. Učence je za učenje nemščine težko motivirati oz. motivacijo obdržati. Zlasti, ko je obravnavana snov njim nezanimiva in nesmiselna za rabo v njihovem življenju. Učencem, ki so že vešči v montiranju filmov) sem predlagala, naj pripravijo nekaj na določeno temo, kar bi učence motiviralo in obenem obrazložilo snov. Scenarij in izvedba je bila v njihovih rokah. Učenci so svoje delo zelo dobro opravili in oba videoposnetka objavili na portal YouTube. Cilj oz. prednosti: Ob načrtovanju so se sodelujoči učenci veliko naučili, ostali učenci pa so poleg utrjevanja snovi snovi videli, da je učenje nemščine zabavno. Nadgradnja: Medvrstniško učenje o montaži. Predstavitev tem z lastnimi videoposnetkov.