Iztok Ostrožnik, Osnovna šola Ivana Kavčiča
V šolskem letu 2015/2016 sem pri pouku matematike v 9. razredu pričel uporabljati tablične računalnike. Moj namen je bil povečati motiviranost učencev ter izkoristiti prednosti ikt tehnologije pri pouku. Učenci vsakodnevno uporabljajo elektronske naprave, vendar večinoma za zabavo. Zakaj jih ne bi uporabili tudi za delo? Na začetku si nisem postavil nobenih posebnih ciljev, saj sem želel le preveriti, kako se bodo učenci odzvali. Vse ostale aktivnosti so se preko celega šolskega leta odvijale spontano. Začel sem z uporabo različnih aplikacij, preko katerih je bila razlaga snovi bolj raznolika. Pripravil sem gradiva, s katerimi sem izvedel nekaj učnih ur. Za utrjevanje in razlago nove učne snovi smo uporabljali e-učbenik, Kliker, Geogebro, Smart tools, Nearpod, qr kode … Učenci so te aplikacije kmalu vzeli za svoje. Najraje so delali z aplikacijo Nearpod. Tako smo začeli izdelovati gradiva predvsem za to orodje. Najprej jaz, nato še učenci. Učenci so bili zelo motivirani, željni takšne oblike pouka. Sam koncept izdelave prezentacij v aplikaciji Nearpod je enostaven. Učenci niso potrebovali nobene razlage. Prezentacije so pripravljali doma. Nekateri so si za izziv izbrali novo učno snov, nekateri pa utrjevanje že predelane učne snovi. Preden so učenci izvedli učno uro oziroma del učne ure, sem prezentacijo pregledal in zahteval morebitne popravke in dopolnila. Nato smo zamenjali vloge. Učenci so bili zadovoljni, aktivni, motivirani. Na koncu so seveda usvojili tudi vsa zahtevana znanja. S takšnim načinom izvajanja pouka so bili učenci precej bolj motivirani za delo. Radi imajo elektronske naprave. Spoznali so, da lahko z njimi naredijo kaj koristnega. Postali so bolj aktivni. Učitelj preko aplikacije Nearpod dobi realno časovno povratno informacijo o njihovem napredku. Slabosti takšnega načina pouka so predvsem tablični računalniki sami po sebi. Že tako so otroci preveč časa za takšnimi napravami, potem pa jih uporabljajo še v šoli. Takšen način pouka zahteva od učitelja precej več predpriprave na posamezno učno uro. Sam Nearpod ima tudi nekaj pomanjkljivosti, predvsem pri izbiri predlog in pri samem predogledu prezentacij. Izkušnje je bila pozitivna. V prihajajočem šolskem letu jo bom poizkusil ponoviti, oziroma še nadgraditi. Izkoristiti moramo kreativnost učencev.