Gorazd KrumpakSrednja medijska in grafična šola Ljubljana

Kvalitetno skupinsko delo je pomembno za povezanost članov skupine, njihovo učinkovitost ter uspešno izvedbo projekta. Spodbujanje teh učnih oblik v razredu pripravi učence/dijake na oblike dela, ki jih čakajo v prihodnosti na delovnih mestih v podjetjih. Zaželeno je, da ima učitelj pri uvajanju učencev/dijakov na skupinsko delo možnost, tako spremljati, kot ocenjevati delo skupine in njenih posameznih članov. To znanje učitelju omogoča usmerjati skupino v želeno smer. Podana povratna informacija ob zaključku skupinskega dela je v veliko pomoč učitelju in učencem/dijakom z vidika: – ugotavljanja realizacije dela posameznika v skupini in – prepoznavanja problemov, s katerimi so se soočili učenci/dijaki v skupinskem delu pri realizaciji zahtevanih ciljev. Za lažje doseganje zgoraj zapisanih ciljev smo razvili aplikacijo – orodje za samoevalvacijo dela posameznika v skupini. Orodje je predvsem namenjeno temu, da učitelj poleg opazovanja skupine pridobi povratno informacijo o dinamiki znotraj skupine o posameznih članih od članov samih. Orodje je v pomoč pri spremljanju večjega števila skupin. S pomočjo orodja učitelj dobi poenoteno in primerljivo povratno informacijo tudi na dolgi rok. Orodje je zasnovano kot spletna aplikacija. Za delo z orodjem potrebujemo napravo z dostopom do interneta in spletni brskalnik. Učitelj ali učenec/dijak dostopa do orodja prek spletnega mesta. Učitelj ima dostop do vmesnika za upravljanje s samoevalvacijskim vprašalnikom, medtem ko ima učenec/dijak dostop le do samega vprašalnika samoevalvacije. Učitelj prek vmesnika predhodno pripravi vprašalnik za samoevalvacijo in način ocenjevanja. Enostavno oblikuje skupine, dodeli člane skupinam in pripravi vprašanja vprašalnika za samoevalvacijo. Učitelj dobi rezultate izpolnjenih vprašalnikov v obliki »surovih« podatkov ali v statistično obdelani obliki. Orodje ne omogoča odprtega tipa vprašanj, zato rezultati samoevalvacije ne ponujajo možnosti odgovorov izven zastavljenih okvirjev. Z udeleženci ustvarjalnice bomo šli skozi posamezne korake priprave vprašalnika za samoevalvacijo. Najprej bomo pripravili ocenjevanje in način ocenjevanja (številčno, opisno ali s simboli). Nadalje bomo pripravili skupine in vnesli člane skupine. Pred objavo vprašalnika bomo oblikovali še vprašanja za samoevalvacijo. Udeleženci bodo znotraj manjših skupin dobili svoj dostop do orodja. Tako bodo sami oblikovali svoj vprašalnik in ga, skozi izkušnjo učenca/dijaka, tudi izpolnili. Skupaj bomo analizirali uporabniško izkušnjo, saj smo zainteresirani za predloge in izboljšave predstavljenega orodja.