Žan MočivnikI. osnovna šola Celje

Učenci v svoj vsakdanjik vključujejo različne tehnologije – telefon, tablico, pametno uro idr. S svojim znanjem in enostavnimi pripomočki pa lahko svojo napravo spremenijo v pravi hologram. Pri urah multimedije so učenci s pomočjo matematičnega programa Geogebra izdelali mrežo prisekane piramide, ki so ustrezale dimenziji glede na zaslon njihovega pametnega telefona. Mrežo so nato natisnili na prozorno folijo ter jo izrezali in sestavili. Z učenci smo si pogledali osnove programiranja v programu Scratch: premikanje, povečava, obračanje. S pomočjo enostavnega programa so usvojili osnove programiranja, zank, delovanja programa in koordinatnega sistema, ki je ključen za pisanje programa. Po začetni uri programiranja so naredili kratek scenarij, kjer so že predvideli celotno gibanje figure, pri tem so morali biti pozorni na premikanje v hologramu: večanje figure je približevanje, zmanjšanje oddaljevanje, premikanje pa je omejeno po diagonalah zaslona itd. Učenci so najprej zdelali kratko animacijo za eno stransko ploskev piramide, ki so jo predvajali na monitorju, in preverili izgled v hologramu ter ugotovili, ali animacija ustreza njihovemu scenariju in, ali se je s pomočjo lastnosti odboja svetlobe ustrezno prikazala znotraj piramide kot 3-dimenzionalna figura s prostorskimi učinki. Učenci so nato program morali nadgraditi za preostale 3 ploskve. Tako so dodali dodatne figure in upoštevali lastnosti zrcaljenja čez točko in premico. Program so nato spreminjali in popravljali zrcalno glede na x in y koordinate. Pravilnost končnega programa so nato zopet preverili na hologramu, ki je bil na monitorju. Delo v razredu je potekalo večinoma samostojno, saj so učenci programe uporabljali brez pomoči učitelja, zaradi dela v spletni različici pa smo lahko naredili večji hologram na enem izmed centralnih računalnikov, kjer so lahko sproti preverjali svoje rešitve. Moja vloga učitelja je bila, da so vsi učenci naredili pravilno 4-strano priamido ter da so spoznali nekaj osnovnih funkcij programiranja. Vse ostalo so učenci naredili samostojno, nekateri so celi sami izrisali figure, tako da so poleg premikanja uspeli narediti še sukanje figure. Takšen način dela je nekatere učence spodbudil, da so se ustvarili še kakšen nov izdelek, ki ga srečujejo v vsakdanjem življenju na različnih video kanalih.