Sanja Draksler, Osnovna šola Vransko- Tabor
Učenci s posebnimi potrebami v osnovni šoli predstavljajo ranljivo manjšino in ob sebi velikokrat potrebujejo osebo, ki jim je v oporo in pomoč na poti pridobivanja znanja ter organiziranja šolskih in obšolskih dejavnosti. Poleg prilagoditev pri usvjanju različnih šolskih znanj pa ti učenci pogostokrat potrebujejo tudi usmeritve pri razporejanju in planiranju popoldanskih aktivnosti, v katere morajo vključiti in načrtovati tudi šolske obveznosti. Aplikacija Google koledar omogoča aktivno organiziranje učenja, domačih nalog, utrjevanja, odmorov, interesnih dejavnosti, prostega časa… Na urah dodatne strokovne pomoči ob začetku šolskega leta so bili učenci deležni predstavitve programa in načina uporabe. Izkazovali so izredno zanimanje za aplikacijo, saj je aktualna, otrokom privlačna, enostavna za uporabo, hkrati pa so se učili nadzorovati in organizirani svoj popoldanski čas ter usmerjeno uporabljati svoje računalnike, tablice, mobilne telefone. Prav tako pa so sami raziskovali in odkrivali nove aplikacije, ki bi jim morda še bile v pomoč. Ob tem pa so razvijali tudi IKT veščine uporabe spleta in različnih aplikacij. Otroci so si že dopoldan, v šoli, oblikovali koledar dogodkov v popoldanskem času. Ker pa nekateri čutijo, da pri opravljanju svojih popoldanskih obveznosti niso povsem samostojni in potrebujejo nadzor, smo kot nadgradnjo izkoristili tudi možnost skupne rabe koledarja z neko osebo. Na tem mestu so lahko učenci samostojno določali nastavitve dovoljenj (ali lahko oseba koledar le vidi ali tudi spreminja), prav tako pa dogodke, ki jih otrok ne želi javno prikazati, označi z možnostjo »samo jaz«. Pri delu so nastavljali opomnike in za lažjo prepoznavanje aktivnosti, označili različne barve dogodka. Organizacijo učenja in učenje smo učencem tako predali v njihove roke. Korak za korakom je bil pri otrocih zaznati napredek na področju prevzemanja odgovornosti, samostojnosti. S časoma so ugotovili, da jim organizacija in aktivno delo prinašata uspeh, kar pa se je kazalo na višanju samopodobe in na daljši rok tudi na višjih ocenah.