Aleksandra Velenšek, Osnovna šola Frana Kranjca
Formativno spremljanje je eden ključnih elementov v sodobni šoli, ki lahko spremeni miselnost učencev in učiteljev. Učenci dobijo kvalitetno povratno informacijo, ki je nujna za uspešno razvijanje samostojnega učenja. Pouk tujega jezika, konkretno angleščine, s pomočjo različnih orodij naredimo bolj pester, bogat in zanimiv. Eno izmed takšnih orodij je Dvolver Moviemaker, ki spodbuja inovativnost in ustvarjalnost, predvsem pa je njegova prednost ta, da je za učence zabaven. Z njegovo pomočjo lahko učenci izdelajo kratek film v le nekaj korakih, učitelj pa lahko s končnim izdelkom pridobi učinkovito povratno informacijo o znanju učencev. To orodje omogoča tako učiteljem kot učencem jezikovno izražanje lastnih pogledov ali utrjevanje jezikovnih struktur z ustvarjanjem lastnega kratkega filma z uporabo domišljije in sposobnosti izražanja v tujem jeziku. Vendar tako kot vsako drugo orodje skriva dobre in slabe lastnosti, zato je potreben nadzor učitelja. V delavnici bom predstavila sklop učnih ur z uporabo omenjenega orodja in kako vključujem formativno spremljanje v pouk angleščine. V procesu formativnega spremljanja ima učitelj vlogo moderatorja in usmerjevalca, učenci pa prevzamejo vlogo vodij učnega procesa. S tem prevzamejo odgovornost nase in njihova dolžnost je, da pokažejo, kaj so se naučili in ne le čakajo, da to odkrije njihov učitelj. Še posebej pomembna se mi zdi strategija, da učence aktiviram, da postanejo drug drugemu vir poučevanja. S tem se krepi motivacija in njihova samozavest, z medsebojno pomočjo pa ustvarijo nov nivo komunikacije. V nadaljevanju bo vsak udeleženec ustvaril lasten kratek film iz področja, ki ga bo izbral po želji z uporabo omenjenega orodja. Učitelji smo dolžni razviti digitalno pismenost učencev, zato učence spodbujam, da uporabljajo različne spletne vire in oblike. Tudi Dvolver Moviemaker je ena izmed njih. Seveda pa to orodje ni primerno le za uporabo pri pouku tujih jezikov, njegova uporabnost je univerzalna. Predvsem pa je glavna funkcija tega orodja to, da je učencem ljubo in zabavno in pouka ne smatrajo kot prisile, ampak pustijo domišljiji lastno pot. Formativno spremljanje nam to omogoča v polni meri in mnenje učiteljev, ki smo ga uvedli v pouk je, da ni več poti nazaj, saj je le-to prava pot.