Romana Vogrinčič, Gimnazija Murska Sobota
Digitalna kompetenca, ena od osnovnih učnih kompetenc, je vse premnogokrat napačno razumljena kot veščina, ki obsega poznavanje uporabe informacijske tehnologije. Kot si ne moremo predstavljati obče funkcionalne pismenoti brez poznavanja, vsaj, osnov slovnice jezika v katerem komuniciramo, tako tudi ne moremo govoriti o funkcionalni digitalni pismenosti brez poznavanj, vsaj, osnov računalniških konceptov – programiranja. Pri pouku informatike so dijaki v okolju SCRATCH usvajali osnovne koncepte programiranja ob izdelavi didaktične računalniške igrice, ki je namenjena učencem 1. triade OŠ za utrjevanje znanja iz matematike. Cilji: po zaključenem učnem procesu… dijak zna… – opredeliti pojem algoritem in njegove osnovne gradnike – ustvariti algoritem za enostavne probleme. – argumentirati zakaj je algoritmično razmišljanje pomembno za vsakogar. spozna… – osnovne programerske koncepte (zanka, vejitve, spremenljivka, …) in jih zna uporabiti – programsko orodje Scratch in zna z njim ustvarjati enostavne programe. načrtujje … – in izdela delujoč računalniški program. – svoje učenje, ga vrednoti in daje konstruktivne povratne informacije sošolcem Uporabljala sem elemente formativnega spremljanja dijakovega napredka: – ugotovljanje predznanja – skupno določanje cilje in kriterijev – dokazila o doseganju ciljev – povratna informacija – samovrednotenje in vrstniško vrednotenje V učnem prcocesu sem dijake z izzivi in vprašanji vodila skozi zastavljene informacijske probleme. Z uporabo elementov formativnega spremljanja znanja je pouk bil veliko bolj sproščen, saj se dijaki niso bali delati napak pač pa smo jih izkoristili za učenje in povečevanje znanja.