Klavdija Podlesnik, Gimnazija in srednja kemijska šola Ruše in Sanja Obaha, Srednja trgovska šola Maribor
Kot učiteljici, organizatorki strokovnih ekskurzij in spremljevalki dijakov si prizadevava, da bi strokovna ekskurzija bila izlet, na katerem bi dijaki z veseljem odkrivali neznano, sprejemali nova znanja skozi popotniške oči in v veliki meri doživljali svet okrog sebe. Prikazali bova 2 vrsti ekskurzij, kjer so imeli dijaki glavno besedo pri organizaciji in izvedbi, rezultat pa jih je pripeljal do mnogih novih življenjskih spoznanj, ob katerih ni manjkalo zabave in smeha. Prva vrsta ekskurzije je izlet, ki so ga organizirali, pripravili in izpeljali dijaki sami ob pomoči učitelja, ki je le opazovalec in usmerjevalec. Sami so si tudi določili cilje in načine, kako uresničiti svoje zamisli. Na tej ekskurziji so dijaki o lepotah narave in čudovitih stvaritvah človeka vedeli mnogo več kot sicer, saj so cel mesec prej sami iskali informacije o določenih krajih ter izbrali popotniške cilje, ki so jih pritegnili. Dijaki so bili v vseh fazah svojega dela zelo motivirani, razred je deloval kot celota pri pripravah in na sami ekskurziji. Druga vrsta ekskurzije je primer medgeneracijskega sodelovanja. Dijaki prostovoljci so načrtovali, organizirali in izpeljali ekskurzijo s pomočjo mentorja. Odločili so se, da organizirajo ekskurzijo na Primorsko in si ogledajo dom starostnikov na drugem koncu Slovenije. Dijaki so imeli kratko predstavitev prostovoljne dejavnosti šole ter krajši kulturni program, ki so ga sami sestavili. Hkrati pa smo se še sprehodili skozi primorsko turistično mesto Portorož, ogled so vodili dijaki. Na ta način smo vključili prostovoljne vsebine, medgeneracijsko sodelovanje s kulturno-turističnimi in geografskimi značilnostmi Primorske. Delo so si dijaki morali razdeliti, predvideti časovno načrtovanje in upoštevati znanje in sposobnosti posameznega prostovoljca, ki je sodeloval na ekskurziji. Dijaki so dobili nova znanja in izkušnje pri organizaciji ekskurzije ter se seznanili z življenjem starostnikov v domu za ostarele, varovancem doma pa so dijaki s kulturnim programom in druženjem polepšali en dan njihovega domskega življenja. Povzameva lahko, da lahko dijaki z delom v skupini, ki ima pred sabo isto pot, presežejo vse cilje, ki si jih je zadal učitelj, saj so ob zabavnem učenju pridobili tudi veliko izkušenj, ki jih bodo spremljale celo življenje.