Nejc Grošelj, Gimnazija Jurija Vege Idrija
Dijaki Gimnazije Jurija Vege Idrija so si v sklopu izbirnega predmeta informatika zadali cilj izdelati prvo uporabno spletno stran za lokalno podjetje, društvo ali organizacijo. Naloga se je zdela na prvi pogled zahtevna, saj večina dijakov še ni postavljala spletnih strani, hkrati pa je bil čas namenjen tej temi pri pouku zelo omejen. Prav zato smo za postavitev strani izbrali enostavno tehnologijo Arnes spleta. Dijaki so najprej pri pouku informatike spoznali glavne smernice uspešnega oblikovanja spletnih strani ter se naučili HTML in CSS jezika. Nato so samostojno poiskali stranko, za katero so v svojem prostem času izdelali spletno stran. Na osnovi želja naročnikov so si izbrali ustrezno predlogo, jo oblikovali z različnimi vgrajenimi funkcijami, vnesli prispevke z multimedijsko vsebino ter na koncu deloma popravili izgled strani s pomočjo CSS ukazov. Pri ustvarjalnem procesu sem kot učitelj igral le vlogo svetovalca in priskočil na pomoč, ko so naleteli na težave, ki jih sami niso znali rešiti. Ko je bila stran končana, so z različnimi orodji preverili njeno oblikovno odzivnost in barvno usklajenost ter odpravili napake. Po tem ko so dijaki prejeli oceno izdelka, smo se pogovorili o možnih izboljšavah. Večinoma so predloge upoštevali in odpravili napake. Svoje stranke so naučili objavljati članke znotraj platforme Arnes spleta, tako da bodo kasneje lahko tudi sami vnašali vsebino, dijaki pa bodo v primeru težav le nudili tehnično podporo. Registracijo domene so opravili le dijaki tistih naročnikov, ki so bili zadovoljni s končnim produktom. Ob koncu šolskega leta so dijaki s spletno anketo izpostavili prednosti in slabosti tehnologije Arnes spleta ter kritično ovrednotili svoje delo. Vse strani sicer niso tehnično popolno dovršene, saj je v prvi meri pri projektu bil pomemben učni proces postavitve in objave spletne strani. S takim načinom dela pa so dijaki postali veliko bolj samostojni in prevzeli večjo odgovornost za lastne izdelke, saj so le-ti lahko vidni širši javnosti.