Mateja Slevec, OŠ Marije Vere

Didaktične igre so primerne za učence vseh starosti ne glede na njihovo predznanje. S premišljeno pripravo in uporabo didaktičnih iger pri pouku so učenci pogosto bolj motivirani, pozorni in izkazujejo večji interes za delo. Znanje, ki ga dosegajo pa je pogosti trajnejše (Kolb, Posodobitev pouka…., 2014). Interaktivne didaktične igre lahko izdelajo učenci z uporabo programa za interaktivne animacije ALICE. Program je brezplačen in dostopen na svetovnem spletu. Program je enostaven za uporabo. In ga lahko pričnejo uporabljati učenci že v tretjem razredu. Alice je inovativno 3D programsko okolje, ki omogoča preprosto ustvarjanje animacij. Omogoča učencem, da se naučijo osnovnih programskih konceptov v okviru ustvarjanja. Učenci z gumbi povleci in spusti oblikujejo animacijo oseb, živali ali avtomobilov. Takojšnja možnost ogleda, kako njihovi animacijski programi delujejo, pa jim omogoča lažje razumevanje odnosa med programskimi izjavami in obnašanjem predmetov v njihovi animaciji. V program lahko enostavno napišejo in osebi v svojem virtualnem svetu vdahnejo življenje in se poglobijo tudi v dialoge, ki so lahko tematsko obarvani. Pri delu učenci krepijo vseh osem ključnih vseživljenjskih kompetenc. Ker je animacija lahko tematsko obarvana je program uporaben pri vseh učnih predmetih za ponavljanje in utrjevanje znanja. Program lahko učitelj uporabi tudi med razširjenem programom v osnovni šoli (v jutranjem varstvu ali podaljšanem bivanju). Zbirka izdelanih animacij skozi leto pa je lep pregled opravljenega dela skozi celo leto in je učencem navdih za delo v naslednjem šolskem letu, kjer animacijo nadgradijo z novo pridobljenim znanjem in osmislijo tudi večkrat slišano tezo, da se znanje pri predmetih nadgrajuje in razširja, da so osnove pomembne.