mag. Katarina DolganOŠ Danila Lokarja Ajdovščina

Kot profesorica razrednega pouka se zavedam, da pri učenju niso pomembne zgolj vsebine, ki jih učeči se sprejema, temveč sam proces učenja, strategije učenja in ustreznost le-teh. Ker želim učencem zagotoviti kakovostno poučevanje, se trudim ustvarjati odprto učno okolje, v katerem učence poslušam, jih usmerjam, jim svetujem, jih spodbujam k samostojnosti in odgovornosti, pri njih razvijam sposobnost kritičnega mišljenja in presojanja ter skupaj z njimi organiziram dejavnosti učenja tako, da jih bodo optimalno pripeljale do zastavljenih ciljev. Pri pouku uporabljam didaktične pristope, ki sodijo v konstruktivistični model poučevanja (sodelovalno učenje, projektno učno delo, problemski pouk, igra vlog, terensko, eksperimentalno ter raziskovalno delo, e-učene) formativno spremljanje ter diferenciacijo in individualizacijo pouka. Vem, da učencem nisem edini vir informaciji in ne smem biti strokovnjak zgolj na vsebinskem področju. Pouk večkrat organiziram tako, da krajevno ni omejen zgolj na učilnico, časovno pa preseže okvire urnika. Nujna je interakcija z okoljem, zato v pouk vključujem tudi zunanje sodelavce in strokovnjake. Na tak način je bila izvedena tudi obravnava snovi Moje telo v 4. razredu. Z učenci smo najprej ugotavljali njihovo predhodno znanje, interese, želje in potrebe po znanju o človeškem telesu. Nato smo načrtovali potek in izvedbo obravnave snovi, ki smo jo razdelili na posamezne sklope. V prvem obravnavanem sklopu smo se skupaj učili, kje in kako poiščemo informacije ter jih med seboj primerjali in kritično ovrednotili. Učenci so nato v manjših skupinah, parih ali sami izbrali enega od sklopov, ki so se mu natančneje posvetili. Pri učnih urah so izbrani sklop predstavili, pripravili eksperimente, krajše video posnetke, plakate ali PPT predstavitve. Pri predstavitvah so bili učencem v pomoč različni didaktični pripomočki ter IKT. Vsebine smo tudi medpredmetno povezovali. Ob koncu predstavljenega sklopa smo skupaj oblikovali in zapisali temeljna znanja, ki so izhajala iz učnih ciljev učnega načrta. Pri obravnavi dveh vsebin sta nam pomagali tudi zunanji sodelavki iz Zdravstvenega doma Ajdovščina in Rdečega križa. Po zaključenem sklopu smo z različnimi metodami in uporabo IKT (didaktične računalniške igre, kvizi, križanke) ponovili in utrdili pridobljeno znanje. Učencem so bili najbolj všeč raznoliki pristopi podajanja snovi, njihova lastna aktivnost in možnost oblikovanja učne ure. S takim načinom dela je bilo za učence organizirano odprto učno okolje, ki je spodbujalo kakovostno samostojno in sodelovalno učenje.