Peter GrbecOŠ Antona Ukmarja Koper

Na osnovni šoli poučujem 20 šestošolcev esperanto v angleščini eno uro tedensko. Poučevanje poteka s pametno tablico in aplikacijo Duolingo (https://www.duolingo.com/). Prednosti? Večini učencem je materni jezik slovenščina. Ko se učenci učijo esperanto v angleščini morajo pri uporabi Duolinga razmišljati v treh različnih jezikih hkrati, zato morajo njihovi možgani hitro delovati. Učenci sedaj bolje razumejo kako deluje angleščina kot pred tem. Ker je esperanto kot načrtovani mednarodni sporazumevalni jezik popolnoma pravilen (slovnica obsega samo 16 osnovnih pravil brez izjem in brez nepravilnih glagolov) učenci tako bolje razumejo kako delujeta angleščina in slovenščina. Učenci se učijo popolnoma samostojno. Učenci morajo sami iz primerov razbrati slovnično pravilo. Kot učitelj jim pomagam samo, če me prosijo. Učenci tekmujejo med sabo (Duolingo omogoča, da učenci postanejo prijatelji med sabo in tako lahko spremljajo koliko točk so dosegli njihovi prijatelji). Prav tako Duolingo omogoča učitelju ustvariti spletno učilnico, kjer lahko spremljal napredek učencev (https://schools.duolingo.com) Poudariti je potrebno, da učenci dojemajo Duolingo kot igro s točkami in kot tekmovanje s sovrstniki in ne toliko kot učenje tujega jezika (tujih jezikov). Učenci se učijo brez časovnih in prostorskih omejitev, saj se večina učencev se uči esperanto doma po lastni želji s pomočjo Duolinga. Učenci mislijo, da se ne učijo nezanimivega tujega jezika, ampak da se igrajo z novo igro. Torej, učenci se igraje učijo. Po dveh mesecih učenja so učenci odgovarjali na anketo: 92% se je strinjalo ali popolnoma strinjalo, da je učenje esperanta s pomočjo tablice in Duolinga zabavno, 92% se je strinjalo ali popolnoma strinjalo, da se raje učijo esperanto s pomočjo Duolinga, kot pa s pomočjo učbenika ali delovnega zvezka, 76% se je strinjalo ali popolnoma strinjalo, da bi se raje učili tudi ostale tuje jezike s pomočjo Duolinga, 84% se je strinjalo ali popolnoma strinjalo, da zaradi učenja esperanta v angleščini sedaj bolje razumejo angleščino. Kaj je bilo učencem najlepše (učenci so lahko izbrali le en odgovor)? Največ, 38% učencev je navedlo, da učitelj nič ne razlaga in stvari sam odkriva, 23% jih je navedlo, da jim je najlepše to, učitelj pomaga samo, če ga kaj vprašajo, 15% učencev je navedlo, da jim je najlepše, da so lahko stalno aktivni in da lahko uporabljajo pametno tablico. Slabosti poučevanja s pomočjo Duolinga je ta, da so narodni jeziki nepravilni in imajo veliko izjem zato je velikokrat težko razbrati slovnično pravilo, zato priporočam, da učitelj najprej razloži slovnico in šele nato naj učenci samostojno naredijo vaje s pomočjo Duolinga. Po polletni izkušnji verjamem v uspešnost učenja s pomočjo Duolinga. To potrjuje tudi znanstvena študija iz leta 2013. Nekatere države (Costarika in Gvatemala) so uvajajo Duolingo kot pilotski projekt v številne javne osnovne šole. In nenazadnje: Duolingo je najbolj popularna izobraževalna aplikacija na Google Playu.