Polona Drenik TropSŠFKZ Ljubljana

V prispevku avtorica opisuje iskanje poslovnih idej s pomočjo BMC (Business Model Canvas) pri pouku podjetništva. Gre za sodoben pristop iskanja idej in poslovnih zamisli. Dijaki so najprej BMC spoznali v teoriji, nato pa so se lotili načrtovanja in razvoja virtualnega podjetja. Tu je najbolj do izraza prišla njihova kreativnost in ustvarjalnost. Izdelek so predstavili sošolcem, nekateri dijaki so se udeležili tudi državnega tekmovanja, mnogi dijaki pa si v prihodnosti želijo razviti pravi posel. Živimo v času, ko bo treba skozi življenje preko številnih ovir tudi v poklici sferi, miselnost, da bomo opravljali samo en poklic vse življenje pa se ne sklada s pričakovanji novih pogledov na poklicno udejstvovanje, zato je še kako pomembno, kakšne poklicne kompetence in veščine pridobi posameznik skozi formalno in neformalno izobraževanje. Spodbujanje mladine k podjetništvu in pridobivanju podjetniških veščin je kompetenca 21.stoletja. Podjetništvo ni zgolj ustanovitev in vodenje podjetja, gre za podjetniški način razmišljanja v vseh sferah profesionalnega življenja. Uvajanje podjetništva v šole je strateški proces, kot je nujno povezovanje teorije in prakse, kar zagotavlja pomembne korake.