Nataša Gobec in Nina ŠkoberneOsnovna šola Dobje – Vrtec

V okviru tematskega sklopa Učenje učencem v roke želim predstaviti način dela, ki otrokom na predšolski ravni omogoča učenje s pomočjo materialov, prirejenih za njihovo razvojno stopnjo tako znotraj, kot tudi zunaj igralnice, hkrati pa sem spremljala njihovo pot samostojnega učenja. Branje in pripovedovanje pravljic ter učenje pesmic in rim sta v predšolskem obdobju dve izmed najpogostejših dejavnosti, po katerih poseže vzgojitelj pri načrtovanju in izvedbi vsebin. Njihov vpliv je vsestranski. Poleg širjenja besednega zaklada branje pravljic in petje pesmic omogoča tudi vpogled v kulturo – bodisi domačo bodisi tujo. Zato so pravljice in pesmi v tujem jeziku pomembno orodje tudi pri poučevanju le-tega v predšolskem obdobju. Pred začetkom tega projekta smo starše z delavnico o uporabi tega programa znotraj Oblaka 365 poučili o uporabi le-tega. Starši in otroci so imeli tako vpogled v vsebine, iz katerih je izhajalo naše nadaljnje delo v skupini pri angleščini. V skupini predšolskih otrok smo pri angleščini tako video pravljice kot tudi pesmice v angleškem jeziku dodali v skupno rabo s starši otrok, in sicer v zvezku OneNote Class Notebook. V knjižnico smo odložili tudi zvočne posnetke besed oz. besednih zvez, ki jih spremljajo ploskanje glede na število zlogov in sličice. Od otrok sem želela, da na podlagi materialov v skupni rabi s pomočjo staršev ustvarijo zvočne zapise besed in jih oddajo v za to predviden zvezek. Poleg video pravljic in posnetkov pesmi ter besed pa so v oblaku tudi igre, ki so vsebinsko povezane z materiali. Otroci so lahko identificirali glavne like, ki so nastopali v pravljici, igrali interaktivno igro tako, da so povezali sličice s primernim zvočnim posnetkom in ugotavljali, kdo oz. kaj je manjkajoči člen verige. Poplava gradiv na spletnih straneh ni nujno primerna za predšolske otroke, s tem omogočamo otrokom dostop do njim primernega gradiva in spodbujamo samostojno učenje, hkrati pa jim omogočimo ponavljanje, ki ga mlajši učenci pri usvajanju tujega jezika potrebujejo. Pri tem spremljamo njihov napredek. Velika prednost takšne oblike dela je, da so vsebine na voljo na vseh mobilnih napravah, tudi kadar posameznik ni povezan s spletom. S tem zagotavljamo tudi večjo varnost otrok pred zlorabami na internetu.