Tina OstermanOŠ Ivana Groharja Škofja Loka

Današnja mladina dnevno uporablja sodobno tehnologijo, predvsem telefone, ki pa še zdaleč niso namenjeni zgolj telefoniranju, temveč drugim dejavnostim, saj jim le-to ti omogočajo. Zato se mi zdi pomembno, da te veščine uporabimo tudi pri pouku. Ključni cilj takšnega načina poučevanje je soustvarjanje nalog, kritično razmišljanje, analiziranje podatkov ter nenazadnje zdrava tekmovalnost pri sami izvedbi preverjanja doseženega znanja. Scenarij poteka učnega procesa: Učitelj frontalno predstavi kislinsko bazične indikatorje (fenolftalein, metiloranž, lakmus ter barvilo rdečega zelja). Demonstracijsko pokaže spremembo barve indikatorjev v različnih medijih (kislo, bazično in nevtralno) ter izmeri pH. Učence razdeli v skupine. Vsaki skupini prinese pladenj na katerem je ena preiskovalna raztopina ter indikator. Učenci s pomočjo indikatorjev ugotovijo ali je preiskovalna snov kisla, bazična ali nevtralna ter svojo ugotovitev potrdijo s pH lističi. Svoje ugotovitve predstavijo ostalim učencem. Nato vsaka skupina sestavi pet vprašanj izbirnega tipa (vsako vprašanje mora imeti štiri možne odgovore, od katerih je pravilen samo en). Učitelj vnese vprašanja v računalniški program Kahoot!. Učenci se s svojimi mobilnimi telefoni ali tablicami prijavijo v program ter odgovarjajo na vprašanja in s tem utrjujejo svoje znanje. Učenci zelo radi soustvarjajo pri učnem procesu, so zelo kreativni pri izbiri vprašanj, prav tako pa se snov naučijo brez posebnega odpora, saj takšnega načina dela pravzaprav sami ne smatrajo za učenje. Prednosti uporabe programskega orodja Kahoot! je predvsem pri preverjanju osvojenega znanja, ponovitvi snovi in utrjevanju. Malo manj je uporabno pri osvajanju novih učnih vsebin. Ker so učenci rangirani na lestvici ne le po pravilnosti odgovora, ampak šteje tudi hitrost, predstavlja le-to še dodatno motivacijo.